Mediácia v rodinnom podnikaní

I. vzťahy a emócie verzus realita biznisu, II. nástupníctvo a generačná výmena

František Kutlík


Bežná cena: 18,90 €
Naša cena: 17,95 € s DPH


Ušetríte: 0,95 €

Detaily:
Vydavateľstvo:Simars
Rok vydania: 3/2025
Počet strán: 238
Väzba: brožovaná
Rozmer: 148 x 210 mm
Jazyk: slovenský
ISBN: 978-80-973506-7-3

Anotácia

30 iné výrobky v rovnakej kategórii:

   Mediácia ako vlajková loď alternatívnych riešení sporov podáva pomocnú ruku pri riešení špecifických tenzií a turbulencií,
ktoré prináša rodinné podnikanie. Rodinné a firemné systémy sa totiž rozvíjajú odlišne a navzájom si konkurujú z pohľadu spravodlivosti.

V rodinách by mala vládnuť rovnosť, inkluzívnosť či starostlivosť a pojmy ako korektnosť alebo férovosť sa zvyčajne definujú tak, že všetci členovia dostávajú rôzne benefity rovným dielom. Podniky sa zasa riadia zásluhovosťou, selektivitou, subordináciou a akcentujú zisk, výkon, kompetenciu, zodpovednosť. Vybalansovanie týchto pozícií je výzvou, okrem iného, pre mediátora, rovnako ako jeho možná intervencia pri otázkach nástupníctva a generačnej výmeny. Prichádza totiž čas, kedy sa aj na Slovensku generácia baby boomerov, úspešných podnikateľov zo začiatku 90. rokov postupne dostávajú do seniorského veku a vzniká problém AKO a hlavne KOMU odovzdať svoj biznis. Podľa odhadov viacerých inštitúcií a podnikateľských združení majú na Slovensku rodinné firmy asi sedemdesiatpercentný podiel na celkovom biznise, ale asi len každá štvrtá má vyriešenú otázku generačnej výmeny a nástupníctva.

Publikácia je určená nielen mediátorom a rodinným podnikateľom ako možným 'laickým' mediátorom, ale aj reprezentantom spolupracujúcich profesií (advokáti, psychológovia, ekonómovia, kouči...), ktorí asistujú rodinným podnikateľom pri zvládaní naznačených problémových situácií.               

Košík

Žiadne produkty

Poštovné 0,00 €
Spolu 0,00 €

Košík Pokladňa

Špeciálna ponuka

All actions

Akcia

All actions