Obchodný manažment
Viera Čihovská, Monika Matušovičová
Detaily:
Vydavateľstvo: | Wolters Kluwer SK |
Rok vydania: | 11/2016 |
Počet strán: | 268 |
Väzba: | brožovaná |
Rozmer: | 170 x 240 mm |
ISBN: | 978-80-8168-515-6 |
Vydavateľstvo: | Wolters Kluwer SK |
Rok vydania: | 11/2016 |
Počet strán: | 268 |
Väzba: | brožovaná |
Rozmer: | 170 x 240 mm |
ISBN: | 978-80-8168-515-6 |
Cieľom autoriek publikácie je priblížiť a vysvetliť problematiku manažmentu a jeho funkcií v obchodných firmách podľa najnovších prístupov, ktoré integrujú jednotlivé špecifické disciplíny do jedného komplexného celku. Takýto prístup umožňuje manažérom a vedúcim pracovníkom získať prehľad o hlavných problémových oblastiach potrebných na riadenie a organizovanie podniku a jeho organizačných jednotiek. Dôraz kladú na praktickú aplikáciu poznatkov moderného manažmentu, pričom vychádzajú z procesnej charakteristiky podnikového manažmentu. Hlavnú pozornosť venujú základným funkciám riadenia v obchodnej firme (v stredných a veľkých podnikoch) – plánovaniu, organizovaniu, riadeniu ľudských zdrojov a kontrole, ako aj mäkkým determinantom manažmentu.
Súčasťou manažmentu je aj vedenie ľudí v organizácii a osobnosť manažéra, ktorý uvádza do pohybu všetky zložky organizácie so zámerom dosiahnuť vytýčené ciele. Dôležitou súčasťou jeho práce je tiež účinná motivácia a stimulácia pracovníkov, a preto sa pozornosť autoriek zameriava aj na tieto oblasti riadenia obchodnej organizácie.
Publikácia je určená predovšetkým študentom vysokých škôl ekonomického zamerania.