Podnikanie a podnikateľské myslenie I. Kto a prečo podniká
Jozef Papula a kolektív
Detaily:
Vydavateľstvo: | Wolters Kluwer SK |
Rok vydania: | 11/2015 |
Počet strán: | 240 |
Väzba: | viazaná |
Jazyk: | slovenský |
ISBN: | 978-80-7478-950-2 |
Vydavateľstvo: | Wolters Kluwer SK |
Rok vydania: | 11/2015 |
Počet strán: | 240 |
Väzba: | viazaná |
Jazyk: | slovenský |
ISBN: | 978-80-7478-950-2 |
Hlavným cieľom monografie je prijateľným, ale najmä inšpiratívnym spôsobom preniknúť do podstaty podnikania, odhaliť základné faktory, ktoré podnikanie ovplyvňujú, a naznačiť cesty, ako možno podnikanie zdokonaľovať a naplno rozvinúť jeho schopnosti, aby sa stalo základnou hybnou silou ekonomiky i spoločenského rozvoja. Zameriava sa na skúmanie podstaty podnikania a hľadanie odpovedí na otázky: Prečo podnikáme?, Kto by mal podnikať?, V prospech koho podnikanie prináša úžitok?.
Autori sa snažia vrátiť až k samotným základným koreňom podnikania, sledujú jeho vývoj v kontexte prebiehajúcich spoločenských zmien, ale i vplyvom vývoja ekonomického, filozofického a ľudského myslenia vo všeobecnosti. Hľadajú súvislosti vývoja podnikania s vývojom iných vedných odborov, predovšetkým ekonómie, manažmentu, ale i etiky alebo psychológie. Osobitne sa venujú malým a stredným podnikom a rodinnému podnikaniu a názorom na perspektívy ich budúceho rozvoja. Cieľom autorov bolo osloviť podnikateľov v praxi a najmä tých, ktorí sa na podnikanie prirpravujú, medzi nimi predovšetkým študentov vysokých škôl.